Selasa, 21 Jun 2011

kenduri arab

hari ni kali ke 2 aku join kenduri kawen arab..dan hari ni baru aku tau flow budaya arab bab kawen-kawen ni..jom kongsi sikit

1) cam kite la,ada akad dan cukup syarat
*mas kawen 7 jd je = 350 ringgit,cuma WAJIB ade rumah kereta n kerja 

2) ada wat majlis kenduri untuk orang luar or kawan-kawan (hanya makan halawiyat kinafah)
*kalau kat malaysia,macam hidang karipap/donut ngan air teh/kopi je 

3) kenduri untuk family (sedara mara yang satu 3a'ilah) time ni baru pekena nasi
*sape yang ada nama zoukbie tu kire sedara (ramai gile kot)

4) kenduri family (mentua n adik beradik) 
*yang ni aku tak tanya makan makanan ape


kesimpulan : sape nak kawen sini murah,takde la kenduri makan nasi minyak or ape-ape..sebab family kat malaysia,kat sini kawan-kawan..hidang halawiyat(manisan) je la

p/s : post ni bukan bertujuan puji family aku agar bagi aku kawen,or ajak korang kawen muda...Peace!!

3 ulasan:

HabibahSRamli berkata...

ye ker??..murah nyer.....=) save duit...padanlah sepupuku aku nak sangat kawen kat jordon tuhh...

Tanpa Nama berkata...

350 ??
35 /

ahmad alkhani berkata...

habibah : murah la klau melayu kawen

anon : silap la

Ralat : 70 jd = rm 350