Ahad, 8 April 2012

semput sukan

Salam semua.Salam menteri wanita najib pegang.
uu
Jam di sini baru pukul 8.01 malam.Di malaysia sudah cecah pukul 1 pagi.Hari ni besday my papa yang ke lima puloh.Aku doakan murah rezki dan berkat hidup beliau.

Karnival sukan di jordan baru sahaja melondehkan tirai.

Macam-macam cerita sampai kat aku.Tentang itu lah,tentang ini lah.Tengtang Dhia.

Begitulah orang melayu,tak kira di perantauan mahupun tanah air.Sikap kesukanan yang soleh dan murni diketepikan dan dipandang enteng.Asal juara dalam perlawanan.Itu yang dikejarkan.

Aku keciwa dengan apa yang berlaku dan mereka-mereka ini memegang title-title ustaz,bukan ostat mahupun ustak.

Bernanah aku dengar cerita daripada member kamceng medik n dentist yang berkomen apa yang berlaku dengan aktiviti sukan ini berlangsung.

Agama sebagai topeng,makin dijulang makin dihina.

Mohon ustaz-ustaz di luar sana berubah.

pantun dua kerat dari aku :

"selangor baham ganu 6-1,
janganlah sorok tangan lepas baling batu"


Tiada ulasan: