Isnin, 16 Mac 2015

Diari Encikgu #61

Cikgu Romli cuit bahu aku time aku tengah sedap tidur dekat meja guru disiplin. Korang tahu apa, jadi cikgu disiplin ni sakit otak. Busy tak busy jadi cikgu disiplin ni setiap masa ada aje problem datang. Sampai setiap minggu muka aku makcik kantin tu nampak tak sampai 5 kali.

"Cikgu, saya ada cerita ni. Nak dengar tak?" tanya Cikgu Romli.

"Haaaa.." Aku balas pendek. Aku tahu kalau aku jawab "Taknak lah, aku nak tidur ni" pun sama je, Cikgu Romli tetap akan cerita walaupun cakap sorang-sorang.

Tengahari bahang tu dahi aku berpeluh. Satu sebab kipas bilik disiplin rosak dan satu lagi Cikgu Romli cerita pasal spiritualisme.

Cerita hantu.

Cikgu Romli cerita 2 3 kes dah berlaku penampakan kat sekolah aku ni. Yang paling latest pukul 3 petang. Tengah exam dekat tingkat 3, cikgu yang jaga exam bosan. Dia pun keluar kelas usha luar. Tiba-tiba sayup dengar suara perempuan bagi salam tiga kali. Padahal level tu ada satu kelas, yang lain stor sukan.

Cerita minggu lepas pulak jaga sekolah nampak budak kecik pakai spender makan nasi bungkus lauk telor dekat bawah tangga. Jaga tu nampak dari belakang tak berani tegur, hantu tu pulak takde nak paling senyum kat jaga tu. Jaga tu demam 2 hari.

Petang minggu lepas gak pekerja am sekolah nampak kelibat hitam macam tuala berbulu berjalan mundar-mandir dekat dataran sekolah.

Aku dah meremang menaip ni. Bye.

Tiada ulasan: