Isnin, 27 Ogos 2012

kegilaan cinta

sayangku,aku cuba lupakan mu # aku terlupakan diriku # aku cuba jauhi dari mu # aku membuka jalanku kpd mu

bagaimana aku lupakan mu # sedangkan suaramu terngiang2 di telingaku # bagaimana aku jauh dr mu # sedangkan aku lihat dirimu di kiri & kanan

setiap kali aku cuba jauh dr mu # semakin dkt rasanya diri kita # setiap kali aku cuba lupakan mu # semakin kuat aku mengingati mu

aku melihat mu di dalam mata ku # kau tinggal dalam hati ku # kau miliki jiwa raga ku

adakah selepas itu # aku mampu jauh untuk lupakan mu? # tak,ini kerja gila

kau telah memiliki anggotaku # mengawal perasaanku # mengalirkan jiwaku # menghentikan deriaku

tidak pernah aku melihat insan seperti mu # berhenti aku fikir selain drpd mu # sunyi telingaku melainkan suaramu

kering pena ku dan tidak mampu aku menulis # melainkan denganmu dan untukmu # berhenti aku berkata melainkan menyebut namamu dan memuji mu

aku kenal cinta dengan kau # aku kenal rindu dengan kau # aku membuka mimpi dengan kau # adakah aku berlian pada kau? # atau sekadar kaca?

sering terngiang dalam fikiran ku # adakah aku cinta pada dia? # lidahku kaku # hati ku menjawab # ya,aku cinta pada nya

sering aku bertanya soalan itu # agar hati aku kekal dgn cinta mu # tidak pudar dengan kesedihan

temanku,kenapa kau tidak menjawab? # adakah kau tidak rasa apa yang aku rasa? # hormat perasaanmu teman # katakan cinta bila merasainya

aku berjalan di tepi rumah mu # ku cium dinding demi dinding # bukan dinding itu membakar semnagat cintaku # tetapi insan yang hidup dlm nya

inilah kegilaan # kegilaan dalam bercinta # adakah kau merasa apa yang aku rasa?

hidupkan mimpi mu # jangan keliru dgn perasaan mu # selami jiwa raga mu # demi lafaz cinta # kau dan aku


***********


Puisi cinta nukilan Manjun dan Laila.
Akibat cinta terlarang.
Cinta dua darjat.
Tembok rumah menjadi penghalang mereka
.Begitu juga tembok hati.

Tiada ulasan: