Ahad, 14 Oktober 2012

draft blog 09/11/2009

"Woi! cepat la sikit,terkedek-kedek pulak budak-budak ni"

Kedengaran jeritan Pak Hamid,penjaga pintu besar Sekolah Menengah Gombak Setia 2 memekik ke arah sekumpulan pelajar yang masih berjalan perlahan sedangkan perhimpunan mingguan sudah pun bermula.

"Sabar la Pak Hamid,kitorang tengah on the way la ni"

Yang ni Esah.Nama sebenar Aisyah Binti Suparman.Minah mulut takde lesen.Paling vogue la kat sekolah ni.Kaki rebel la senang citer.Pernah sound  Cikgu Hamizah cikgu matematik sekolah ni sampai menangis.

"Pak Hamid ni,asyik sound kitorang je.Kitorang datang sekolah kira okey apa"

Haa..yang ni pulak member baik Esah.Nama dia Puteri Nabila Huda Binti Dato' Khair.Nama feymes dia Pinces.Dia pelat time sekolah rendah dulu,sebab tu orang panggil pinces,bukan princess.Dia personal assistant kepada Esah.Otak dan jiwa lebih kurang sama.Cuma dia anak orang kaya.

"Dah la,cepat la jalan"

Syada.Dia ni senyap budaknya.Selalu mengikut budak dua orang tu.Tak banyak yang aku kenal dia.

Dan aku,Tengku Irdina Alia Binti Megat Nasir.Aku baru seminggu kat sekolah ni.Baru transer dari sebuah sekolah kat Rawang.Takde sorang pun pelajar sini yang kenal aku.Biar la,aku dah biasa dengan situasi sebegini.

Perhimpunan bermula untuk minggu itu.


*****

"Esah,kau kenal tak budak tungku tu?" Pinces mula buka topik baru lepas sembang pasal anak makcik kantin yang hensem.Mereka bertiga sedang berjalan menuju ke kelas di kawasan koridor sekolah.

"Ohh..tungku tu,haa..kenal la,budak sombong and rambut blonde tu..kenapa?" Ecah menjawab sambil sedut air milo kotak.

Syada pulak sibuk bermain-main dengan tiang-tiang di koridor itu.Berangan mungkin.

"Aku dengar dia tu dah pusing satu dunia.Anak orang kaya tu" jawab Pinces dengan mata yang bulat dan mulut yang melopong.

"Peh! patot la sombong" spontan Ecah 

Mereka bertiga tak perasan yang Irdina berada di belakang mereka.Irdina berhenti menapak dan mula membiarkan tiga orang gadis itu teruskan berjalan.

Irdina senyum.

*****

Pernah tak korang terfikir,perkahwinan bersyarat? 
dan syaratnya "pusing dunia dulu,baru kita berkahwin"

apa kata si lelaki?

Tiada ulasan: