Ahad, 28 Oktober 2012

korban ban ban

Seperti yang kita maklum,sekarang ni hari raya korban sedang berlangsung.lembu disembelih,kambing disembelih,unta disembelih.Harimau terselamat.Cuma aku terpikir,kalau orang asli area Brazil tu bela harimau sebagai ternakan,takleh ke jadi binatang korban?

Mampus gi la soalan tu,nanti aku google answer.Mana la tahu ada orang asli Brazil yang celik IT pasang berukband jawab.

Ni nak cerita sikit pasal gi lapah daging kat tempat aku.Macam biasa la,semalam aku bangun lambat.Aku turun tempat lapah pun lambat.Macam biasa la,lembu tu hormat aku sebagai pelapah yang berwibawa.Dia pun tumbang dan sampai ke tempat lapah dengan lambatnya.

Sampai tempat lapah,aku usha line 2 3 kali.Ada la makwe 2 3 orang bergurau senda sebelum lembu sampai.Aku jeling je,diorang terus tutup mulut dan buat kerja dengan rapinya.Macam sikatan rambut aku yang rapi.

Aku terus meluru ke meja pendaftaran sambil mengelak 2 3 taik lembu yang masih hangat.Pelik,lembu tak sampai lagi tapi taik beliau dah sampai.Aku harap DBP tak marah aku sebab guna beliau pada haiwan,terutamanya lembu.

Pisau dikeluarkan dari sarung surat khabar yang aku gigih buat sebelum keluar rumah tadi.Aku letak pisau depan ajk pendaftaran tu sambil sebut nama aku.Settle.

Aku carik port lepak dan melepak sambil usha makwe-makwe yang semakin ramai bertambah di area dalam.Time tu aku tak senang duduk,pandang sana...pandang sini.

Dem! Tempat lapah ni takde air teh!

Natang,ni kali pertama aku datang tempat lapah tak disediakan air teh.

Aku berdiri dan meludah keluar tingkap.

puiii!!!


Tiada ulasan: