Khamis, 25 Julai 2013

Diari Encikgu #1

Tengah sedap-sedap aku tido lepas subuh tadi,ada panggilan masuk ke telefon bimbit aku yang uzur cover bateri asyik tanggal je.Pernah sekali aku tengah gayut sembang dengan member,selambe je cover belakang meluncur dan bateri terus tanggal dan jayuh ke tanah.Sadis gak henset aku ni.

Panggilan tu berbunyi "Salam,awak datang lapor diri kul 12 nanti ye".

Terbeliak mata aku terkejut.Aku tengah sedap mimpi ada plak call lapor diri suruh ngajor.Patutnya esok aku mula ngajor.Aku dah macam doktor oncall sebab ada patient tengah asthma teruk la pulak.

Aku ngajor hari ni sempoi je.5 6 orang yang aku jumpa semua suruh aku ajar garang.Aku dah la kelas belakang je dapat.Aku malas 'penjara' pemikiran diorang.Aku ajak diorang melukis.Kahkahkah.Menangis cikgu kelas depan dengar cara aku mengajar.Lazim kelas belakang kena garang.

"Ok,semua boleh melukis..kita luaskan imaginasi!" semua murid senyap..lepas 2 minit baru diorang jerit "yeahh!!". Aku terguna ayat level darjah 6 la plak.

Aku ngajor budak darjah 1 ni ramai comel-comel.Aku rasa budak yang bertempek keliling aku time ngajor sambil tanya "cikgu dah kawen?" lebih annoying dari budak yang buat bising.

Aku tak rasa aku boleh ngajar garang.Aku style sempoi je.

Aku masuk fes kelas,semua budak berdiri.Diorang senyap.Aku pon cangkung kat depan budak line no 1 pastu aku bisik "biasanya apa yang ustazah ucap?". Kahkahkah. Budak-budak dah sengih tengok aku.

Gila kau.Aku tak pasti boleh bagi salam kat anak-anak india ke tak.Hahaha

Aku harap esok bebudak baik,tak macam lipas.Sekian.

Tiada ulasan: