Selasa, 30 Julai 2013

Diari Encikgu #3

Hari ketiga.

Kau ingat jadi cikgu ni rajin? Tapi sebab hari ni ada kelas dengan murid favourite aku cuba la gak gagahkan jiwa supaya berkobar-kobar mengajar.

Selambe je aku park block kete wira untuk aku parking motor power aku.Aku dah plan nak balik awal.Seawal mungkin la.Sebab aku bukan geng punch card,aku just tulis nama kat buku kehadiran je.Nak kelentong pon boleh.Tapi bulan remdhon tak habis lagi.

Kelas jalan cam biasa la.Bosan dan macam lipas.Ada ke satu kelas tu budak-budak ni suruh aku menyanyi dan menari sambil pakai sockpuppet.Harrem malu aku time tu dah tahap gaban dah.Kalau super saiya dan boleh kalahkan cell dah.

Menari punya menari,boleh plak geng ustazah balik meeting lalu.Cilake diorang cover muka macam tak tengok.Last last tutup mulut.

Aku lalu depan bilik guru je aku dapat rasa aura tahan gelak diorang.Aku ingat nak tulis surat berhenti la esok,tak tahan malu aku.

Kelas last aku malas ngajar.Aku main masak-masam dengan budam muka amerika.Boleh la aku cakap omputih sikit.Onion untuk bawang putih,Carrot untuk lobak merah,Fasting untuk berpuasa.

Aku sampai je parking site motor aku,ada surat saman.Aku gelak je.Tapi gelak cuak lepas baca surat tu.Aku balik rumah dengan dup dap dup dap.

"Esok jumpa saya,awak block wira saya"

Yang Benar,
Guru Besar.

Tiada ulasan: