Isnin, 6 Oktober 2014

Diari Encikgu #49

Ini cerita minggu lepas. Time tu waktu rehat guru.

Cikgu Azman ketuk pintu bilik guru. Aku tahu tu cikgu azman sebab dia pesan pagi tadi dia nak jumpa aku. Cikgu azman ni guru disiplin sekolah, kalau jumpa dia muka mesti serius. Tapi aku tahu dalam hati dia ada taman.

Time tu aku baru terlelap sebab penat layan budak-budak main guli waktu Pendidikan Jasmani. Aku buka pintu dan cikgu azman masuk. Tangan kanannya pegang sekeping kertas dan tangan kirinya diseluk dalam poket.

"Ni GB suruh bagi dekat cikgu" satu ayat keluar dari mulut cikgu azman sebelum dia sedut air soya kotak berstraw merah.

"Ok" aku jawab sepatah.

Cikgu azman keluar dan hilang selepas turun tangga. Aku perhati je lipatan kertas tersebut. Aku buka, aku baca.

Aku tepuk dahi.

TAWARAN GURU DISIPLIN 2015

P/S  :  camne aku dapat tawaran ni sedangkan waktu tuisyen sekolah aku pakai jeans dan baju hard rock cafe?

Tiada ulasan: