Isnin, 17 September 2012

lelaki sembang lelaki sembang

"Mat,keje kau camne?"
"Ok la Din,makwe ofis pon lawa"
"Untung la,aku keje despatch..masuk pejabat kejap-kejap je.Tak sempat usha PA baru bos aku tu"
"Kerja la ape-ape pun.Asal seronok dan tak susahkan diri"
"Tapi Mat,negara kita makin mahal minyak dan kos hidup.Kita kena berubah"
"Tunggu la,next week mana tau aku selamatkan anak dato' terus aku dapat jadi bos syarikat besar"
"Mimpi kau besar la Mat"
"Mimpi kena lah besar Din,manusia seronok dengan mimpi..bosan dengan realiti"
"Hurmmm"
"Bosan plak aku! Hidup solo ni bebas tapi kurang seronok"
"Tu la..Ha! anak bilal masjid carik kau hari tu,katanya nak bagi karipap"
"Gila kau! tu pancing je,dia nak kutip hutang dua ratus yang aku pinjam tak bayar lagi tu"
"Patut la.."
"Ok Mat,aku blah dulu! jumpa lagi"
"Ok,ada masa aku helo kau lepak"

"Arghh!! Air takde! Tisu habis!" jerit Mat dalam jamban keseorangan.