Jumaat, 26 April 2013

cerita lagho

Sekadar bercerita...

Si A suka pada si B. Tapi si A takde keberanian untuk bagitahu hingga satu hari si B nak pergi jauh. Tapi apa kan daya,si B takut tak dapat bagi komitmen terus tolak si A.

Si A hampa.Dia terus solo buat beberapa ketika.Oh lupa bagitau si A dulu ada si "sebelum A" ah sudah! ni camne aku nak cerita ni,malas dah edit. Takpe kita teruskan.

Si A bukak hati untuk mana-mana yang sudi dan terus masuk watak si C. Si A takkan la nak tolak benda yang sama-sama terima,bukan macam situasi dengan si B yang menolak. Tunang dan tarikh kahwen ditetapkan.

Beberapa ketika ahli keluarga si B rupanya berkenan dengan si A.Amacam? pening tak? 

Si A mengharap si B tapi dah terikat dengan si C. Si A sudah dilema.Tapi apakan daya,si A tersuka dengan si D. Alamak! tetiba ada si D ni nape pulak?! Takpe takpe kita teruskan.

Sekarang fokus kita pada si A C D yang B dan "sebelum A" kita KIV (keep in view). Si A taknak terlepas dua-dua,dia takut kalau dia dapat si C nanti tak dapat si D. Begitulah sebaliknya,dia taknak "kelak menyesal nanti tak berkesudahan" Celaka tak?

Si B dan si "sebelum A" mengharap pada si A lagi dan si A taknak jilat ludahnya semula konon-kononnya padahal teringin gak.

Sekian.

  • hati manusia senang berubah dan dia tak tetap,cuba selami betul-betul apa yang kita mahu dalam hidup ni?
  • fikirkan semula, kita mencari isteri atau ibu buat anak-anak kita?
  • bila anda dalam tempoh lepas berpisah,jangan senang terima orang untuk mengisi hati sebab bukan itu masanya dan pasti orang tu bukan yang anda benar-benar inginkan
  • bila berpisah,benda paling penting : jangan membenci


Tiada ulasan: