Ahad, 7 Jun 2009

Memori Hari Ini & Lalu..4

Alhamdulillah..kini boleh gak aku wat last post ntok label memori nih....

Ni sekolah aku bagi tahap pendidikan 2 iaitu ting 4&5...Maahad Muhammadi Lelaki Kota Bharu..namanya tidak semasyur sekolah-sekolah elit rakan-rakanku...SAMBES..KISAS..tapi di sini lah yang membawa paradikma dalam diri aku...bagai diubah coretan kertas menjadi seni abstrak...satu per satu ilmu dan pahit getir ditempa...

Memori yang tak dapat aku lupakan ialah taksub bertemu Ir Nizar buat kali pertama...cerita bermula setelah Ir Nizar menjadi peymes...beliau unik dan hebat kerana boleh menguasai bahasa cina dan tamil...

Malam itu beliau akan memberi ceramah di PUTIK...aku dan 2 3 orang rakan yang lain membuat plan untuk fly ke ceramah..sedikit sahaja yang boleh aku ajak sebab asrama dikuarantinkan kerana musim trial dan tahfiz alquran...oleh sebab nak sangat jumpa,aku bercadang untuk wat "fake outing"...kuar jew pintu pagar..semua lesap..hahhaha..cam ninja..

perjalanan bermula apabila kitorang bertolak awal jam 3 petang(awal giler)..sedangkan ceramah jam 10 malam...oleh sebab masa begitu lapang,kitorang berjalan kaki:maahad-airport-putik...

Tapi malangnya harapan kitorang sia-sia,Ir Nizar tidak dapat hadir malam tu...frust wo..dah la jalan dekat 10 kilometer...takde hasil lak..tapi dapat jumpe budak-budak melake...

Balik....camne ye?jam dah kul 12 tghmlm..tetibe jeep scout pengiring tok guru benti depan kitorang time nak kuar pintu pagar..pakcik tu ajak naik..ape lagi naik la..best wo..orang besar tu..benti btol-btol kat pagar asrama..time to panjat pagor!!alamak...ustaz tunggu dpan mata..danger!!nasib baik malam tu gelap..ape lagi mencecet cari tempat lain la..kitorang panjat kat padang..bila turun jew,merangkak cam askar..puss!!tidor klas la malam tu..hahahah...

ni memori aku n sahabat di maahad...banyak yang aku suka kat maahad...maybe just secret..kelantan lagi aku suka sebab...secret gak...ape pon label ni dah abis post..tanx 4 read..

Tiada ulasan: