Ahad, 27 Disember 2009

anak kecil main API..

Pagi-pagi cuti ni la kena gi program..wargh!!ngantuk betul la...Akses Pemikiran Islam (API) anjuran JUST,YU,Urdun Uni & WISE,amman......

gerak ke JUST (1st time ni...) dalam kul 7 lebih dari simsimah.Sampai je ada makanan..tibai la,aduss...lupa nak pose ari nih la..(9 muharram)..xpew esok ada lagi...

program bermula pukul 9 pagi dengan pembentangan kertas keje..haha...mata ngantuk semua,ustaz Ysrizal bentang depan pon masuk tak masuk jer..senyap je dewan..tapi ada gak gelak-gelak ngan lawak ustaz tuh...

rehat jap ntok sedia LDK (Lauk Dalam Kuali)...haha..aku team ngan arif hakimi laks..tu ok la dari dapat ehem2...hehe..nama takleh sebut..kang kena ban laks...LDK citer pasal pembentangan Syahadatain tadi ar..aku mlas ar bincang-bincang ni..nasib baik soleh n riduan ade..diorang meng"cover" turn aku bagi ucapan..haha..kredit to mereka...

masuk la ke dewan semula..tadi LDK bawah pokok..masuk-masuk je ingat akak yang best tu bagi pembentangan kertas kerja ke 2....sekali akak yang MSD ar..ingat agi x??..yang sebut pasal BERUBAH tu...dah la suara sayu je..wat orang touching la bajet nyer...budak laki kental je..budak pompuan senyap jer..huhu...die bentang pasal Muslim's Life...best gaks ar sebab ade video...

Albert Einstain fire cikgu die time skol rendah dulu..haha..padan muka..tu hari 1 skola..(ni aku tmbah)..hari ke 2 skola laks,doc mahathir fire pembantu cikgu die...hari ke 3 skola lak,mahatma gandhi fire tukang kebun skola die..hahaha..ngarut je la ko..(ngarut2 daus kadir gelak gaks)

LDK 2...lauk Ikhtilat...haha..skali baru aku tau isu persatuan terbaru bile ada fasi yang best..
1..gitar
2..karaoke
3..akhowat in film
4..ni isu lama : raya umah akhowat

smua ni la kitorg bincang..haha..ikhtilat-ikhtilat..jauhkan aku darinya...tapi aku baru sedar ada yang kata "takpe la.." atas dasar takde nas yang sohih n kukuh...ermm..kaji n trus kaji...4 taun agi kat cni...

abis tu je..ade laks sesi resolusi...yakni pembentangan kumpulan..haha..aku lepas aje bab ni..aku bagi kat riduan..dia bantai Ganu atas pentas tuh..haha...yang best nye ada budak glabah atas tuh..aku ngan hatta layan gelak ajer...

penutup kul 4 lebih camtu..ari ni abang "muhasabah" jadi pengerusi majlis...aku suka dengar ayat yang die salah sebut: "madihah..eh2,mardhiah..."...berani giler wat pengakuan awam..haha..depan tuan empunya badan laks tuh..macam-macam la ko Munzir oi..

Tamam la program petang ni..JUST memang lawa...gua tak tipu lu...ada la abang tu wat shoting kat depan kitorg..mentang-mentang la SLR...boleh la...tunggu gua punya sampai ar...

Apa yang best program ni?
1..gua tenang dan epi ngan program ni
2..sempoi-sempoi je pembentangan program ni

Apa yang laks tak best?
1..keje markaz gua blom ciap!!!
2..asal hilal jadi ketua LDK n pengerusi Resolusi?? fresh-face takder ke???

SEKIAN

Tiada ulasan: