Selasa, 22 Disember 2009

Ini Hari,Hari Malaysia


Wargh...lama xbukak blog nih..
hari ni 22/12/09 (selasa),di dewan Khindi Yarmouk University telah diadakan satu festival khas untuk budak-budak arab bagi diorang tahu apa itu Malaysia..

mula-mula ucapan ketua jami'ah. Then,ucapan Duta Malaysia yang baru..Dato Malik (x silap aku ar..)

Translator hari ni 2 2 budak tahun 1...pergh!!mantop...kredit to Nafeesa Aisyah (kelas mustawa aku) & Firdaus Kadir (kawan BTN)...

Bermula la persembahan Dikir barat..best ma..lama giler tak dengar..Hilmi selama ni tak pernah lak nak masuk bende2 ni..pelik2..tapi tadi dikir standard2 jer..

Nasyid(mu'tah)...sedap giler ar..tapi slack microphone ar..wat spoil jer..ni yang aku mrah ni..(alamak..terlebih pulak!!)

Aku lak mempersembahkan Marhaban..wawawa..1st time ar..n jadi kebanggaan kitorg...AKU WAKIL MALAYSIA!!! (bukan senang dapat camni kan??)..marhaban berjalan dengan lancar..

Zapin..mapntop..aku respek diorang wat yg terbaik..sebab aku tgok diorg brlatih giler2 ma...susah..aku try skali..jadi lain lak..bukan Zapin da..

pasje Zapin,semua orang arab terpegun tengok pelamin biru atas pentas..pergh!!...pasangan pengantin diarak dari pintu masuk sampai atas pentas..yang tak best arab tepuk2 tangan n wat bunyi time kawin arab..spoil tul la diorang nih...pasangan ni adik beradik,diorang berlakon je..si "suami" berinai..lekat ma..abis la..pi universiti ngan tangan berinai..hahaha...

pastu silat pulut n silat gayung menyusul..hebat ma diorang wat..terbang2..guling2..ingat lak kat gerak kalimah..hehe..

abis je silat..smua arab serbu naik atas pentas nak amik bunga manggar n bunga telur..dewan jadi cam kelam kabut cikit..haha...time ni tengok Daus kalut translate xde text..haha (ko kena blaja ammi Daus oi)

pastu slot ntok kenal Malaysia ngan slide2 n presentation..adoiya!!semua arab kuar selamba..kosong dah dewan..mentang2 VVIP xde..diorang wat kepala laks...huhu

ape ade lagi?? gerai2 la..semua negeri bukak gerai..macam2 ade..donut,bihun,kek batik,dadih n banyak agi (kalau citer esok x abis ar)...

pastu ada tayangan Geng:Pengembaraan Bermula...ni sebagai satu isian sebelum penutup..sebelum penutup ade 3 benda..1)sajak..2)nasyid (naim the best cam mirwana aku lihat..alamak,terlebih pulak)..3)silat dari Mu'tah (same macam silat pagi tadi)...

pastu ucapan penutup..kejap je..sebab semua ponat..then aku ke gerai BKASJ angkat barang...sampai umah wat report nih..bye2 nak tido...

benda yang tak best:
1...marhaban aku ade orang tu tak tengok..wa...
2...ade ke budak JUST tu selamba pandang cam tak kenal aku...panas tul la..

Tiada ulasan: