Ahad, 9 Januari 2011

arab library

"Ha??!! hilang??!!" jerit Muhammad.

Sempat aku jeling tag nama kat atas poket baju dia.Terus pak arab ni menjerit kat aku bila dia dapat tau buku yang aku pinjam tu hilang.

"Apa arab la arab ni,bukan salah aku" ni aku cakap dalam melayu.Slow lak tu.Dia melenting "Kau cakap apa tu?" Dia ingat aku kutuk dia.Sebab muka aku berkerut time cakap slow tu.Bajet tulla.

"Saya tengah sebut nama kitab tu la" aku tipu dia agar urusan lebih cepat.
Kalau tak,kompem kena marah lagi.

"Esok,mai sini kul 10..nak settle masalah ni.Rasanya ko kena bayar 40 JD lebih (rm200 lebih).Bawa duit esok" separa jerit bai dia cakap.Aku sakit hati je.Blah dan berlari dalam hujan.Pulang ke rumah.

Mata merah bengang dan kepala mula pening.

p/s : citer pasal hari ni agak sengal dengan arab library...

1 ulasan:

Jamilah Mohd Norddin berkata...

Haha, akak pernah kena sekali.

Buku tidak ingat letak di mana dan perlu bayar RM 200 something untuk ganti.

Mujur dapat beli buku yang harga sebenarnya tidak sampai RM50.00.

Sabar je la..