Selasa, 6 November 2012

Aqilah

Sahabat.Kawan.Teman.Friend.Member.

Semua ni membawa satu maksud yang sama.Orang yang berdamping dengan kita selepas keluarga.Kawan kita ramai.Cuba bilang kawan yang kita kenal sejak kita lahir,kompem tak terkira.Ada yang kita ingat,ada yang kita.........lupa.

Kawan ni sebenarnya macam barang.Sebab ada istilah 'buang kawan'.Lebih tepat kawan ni macam sampah.Ini bagi certain golongan.

Sebab ini blog aku,aku citer secara jujur.Korang baca,korang taknak baca ke.Aku tak kisah.

MULA

Dulu aku ada seorang kawan.Dia perempuan.Aku letak dia sebagai M dalam kisah ini.Aku kenal dia daripada kawan aku yang bernama A.Harap korang ingat watak ni,M dan A.

Zaman mula-mula aku masuk tahun dua kat alam universiti ni.M baik dengan aku,kitorang chatting bla bla bla tapi tak pernah berjumpa.A dan M lagi gila baik,diorang selalu jumpa,chatting dan macam-macam lagi.

A dan M ni macam adik beradik.

Bermula cerita ini bila M masuk satu jemaah.M mula berubah.Layan A dan aku lain macam.Katanya jaga ikhtilat.

Aku sabarkan je.Mungkin dia terkejut dengan budaya usrah.Tapi,setahun berlalu semuanya berubah.A dan aku jadi macam sampah.Dibuang begitu sahaja tanpa pemberitahuan.

Aku pernah jumpa M ni live dan dia memang buat muka macam tak pernah kenal aku.Aku memang geram time tu.Itu citer aku,si A mungkin ada cerita lain.

Ikhtilat! Itu jadi asas pembuangan kawan baik.Fine!

Tapi jujur dalam hati,rasa rindu saat berkawan tu ada.Air mata mengalir bila membuka memori lama.

Aku pun dah nak grad,tak perlu aku ubah orang lagi.Sebab itu jalan yang dia pilih.

Semoga Allah redha.

Tiada ulasan: