Isnin, 4 November 2013

Diari Encikgu #20

Semalam hujan lebat gila.Petir kilat tak payah cerita la.Mungkin ujian alam untuk final Piala Malaysia yang dua pasukan pantai timur tapi ngengade nak buat kat pantai barat.Nak tunjuk eksyen lettew.

Semalam lepas bantai pulut kuning dan kari telur sepinggan.Aku beratur untuk 2nd round.Macam aku je yang 2nd round,orang lain dah jilat-jilat jari dah.Ada yang bersandar tak bergerak,usap-usap perut dan hisap rokok daun.

Time beratur tu ada pakcik tu usha aku lain macam.Aku dah cuak dah.Ingat dia nak sound aku sebab beratur untuk 2nd round.

"Esok sekolah?"

Aku sengih je sambil geleng kepala.Aku yakin esok tak sekolah sebab cikgu rosli ada bagitau aku lepas asar tadi.

Jadi pagi tadi aku bangun tido area pukul 9 lebih dan aku usha fon aku ada panggilan rindu.

Guru Besar : 34 panggilan rindu

Kejadah!! Mende rindu aku cuti-cuti ni?!

Pastu masuk la pesanan ringkas yang berbunyi :

"Sekolah tak cuti hari ni,di mana kah anda?"

Aku campak fon bawah bantal dan ke dapur bancuh milo.

Baru aku sedar yang cikgu rosli tu cikgu sekolah lain!! Patut aku tak kenal dia!!

Tiada ulasan: