Khamis, 21 November 2013

Diari Encikgu #22

Pagi di Malaysia macam biasa.Ada bunyi burung berkicau,ayam berkokok,enjin kereta jiran baru nak panas.Suhu yang sedang-sedang memang ujian buat semua pekerja di Malaysia mahupun pelajar.Mata pun sebelah je bukak,sebelah lagi pukul 11 nak tengahari baru join bukak.

Tak macam negara arab,pagi dia mati.Takde siapa kat luar lepas subuh sampai pukul 7.Subuh diorang pukul 4.Kedai-kedai mula operasi jam 10.Tu kedai yang penting,kedai yang tak penting macam gerai jagung rebus cup dan kedai buku terpakai harga murah memang lepas zohor la baru nampak diorang bukak kedai.

Pagi tadi aku dapat call cikgu nurasyiqin nak kawen bulan 12 ni.Rasa sebak bai dalam hati.Cikgu yang kamceng dan body power dah nak kawen.Selamat bermadu kasih cikgu nurasyiqin.

Lepas tu pejabat pendidikan call aku.Nampak power tak power,diorang call aku bukan aku call diorang.

Diorang mintak slip gaji aku.Aku kelam kabut cari slip gaji.Lepas tak jumpa aku cakap kat diorang,aku carik dulu nanti aku call balik.

5 minit berlalu,aku penat cari dan otak penat pikir mana last letak slip tu.Aku kecewa dan baring atas katil.

Dem!! Baru teringat slip gaji aku dah lap kasut (rujuk Diari Encikgu yang cerita pasal Faten)

Terus aku call dan bagitau semua benda dekat kerani tu.Termasuk la pasal kenduri cikgu nurasyiqin.

Tiada ulasan: