Jumaat, 1 November 2013

Diari Encikgu #19

Tadi time pergi solat jumaat aku jumpa Tony Jaa.Bukan jumpa kat masjid tapi jumpa dekat tepi tongsampah.Aku dah cerita belum pasal Tony Jaa ni? Bukan pelakon,dia ada kat sekolah aku dulu.

Tony Jaa ni ada kat sekolah aku dulu.Kalau aku sampai pagar sekolah mesti nampak dia melepak depan pintu pondok jaga.Kadang-kadang dia tidur,kadang-kadang dia bangun.

Tony Jaa ni bukan murid sekolah aku.Dia juga bukan tukang kebun sekolah aku.Dia juga bukan kerani yang main romen dengan budak pejabat sekolah aku.Dia juga bukan pekerja kantin yang kacau Hashimah anak makcik kantin (rujuk diari encikgu #10).Dia juga bukan jaga sekolah aku.

Tony Jaa ni anjing.Anjing yang jaga sekolah aku.

Aku tak tahu kenapa nama dia Tony Jaa.Jaga sekolah aku cakap murid-murid yang panggil.Dia ikut tahun.Dah banyak nama dah anjing tu pakai.Rocky la,Bolt la,Buddy la,Lucky la.

Anjing jenis apa aku tak tahu.Tapi anjing tetap anjing.Dia takkan jadi siput babi ataupun cicak yang mampu berlari atas air yang hanya boleh ditemui di Brazil tu.

Setiap kali lepas loceng terakhir sekolah,Tony Jaa akan dilepaskan untuk pusing merayau satu sekolah.Time ni murid-murid akan cuak kena gigit dengan Tony Jaa.

Murid-murid yang acah-acah berani akan jerit beramai-ramai panggil Tony Jaa.

"Tony Jaa..Tony jaa"

Tapi bila Tony Jaa datang dekat semua lari masuk pondok menunggu.

Ok aku nak cerita Tony Jaa ni pernah 'bom' seat motor aku je.Sekian.

Tiada ulasan: