Isnin, 9 Disember 2013

Desaturasi hitam tahi cicak

Dua tiga menjak ni ramai orang cari aku. Minta motivasi dan semangat. Terus aku lompat dari katil pergi depan cermin. Aku tengok diri aku dari atas sampai bawah. Rambut serabai,baju gambar tengkorak dan seluar tiga suku basuh seminggu sekali. Tapi kenapa orang minta aku motivasi?

Aku pergi ke dapur. Aku buat lempeng. Campur tepung,campur air dalam blender dan kisar.Aku masak laju-laju sebab aku dengar bunyi perut aku dah pasang lagu Marjinal.

Tengah suap-suap lempeng otak aku berfikir, kenapa orang tak letak cili dalam lempeng? Gula pun orang tak letak. Tawar. Semuanya jadi seimbang daripada benda luar lempeng tu.

Baru aku sedar hidup aku ni macam lempeng tawar. Orang luar akan datang bawak "cili" dan "gula" untuk aku berasa "pedas" dan "manis".

Terima kasih buat semua orang yang wujud di dunia ni tak kira anda berada di Mesir,USA,Rusia mahupun Zambia.




Aku tak nangis ok time makan lempeng tadi.

Tiada ulasan: