Jumaat, 20 Disember 2013

Diari Encikgu #23

Dua hari lepas aku daftar sekolah baru. Semua macam berjalan lancar. Dari isi borang,buat nametag,buku rekod dan punch card. Semua smooth je. Guru Besar pun baik. Cuma kali ni bukan janda berhias.

Tapi pagi-pagi dah ada meeting. Sebelum meeting ada makan ringan sikit macam cucur badak dan lepat pisang bersama teh O cap Masjid yang berbau wangi. Teh wangi ni syarat dia kena nipis je, kalau letak banyak serbuk nanti tak wangi.

Meeting pun enjoi je. Sembang gelak-gelak. Time gelak tu kenalkan diri. Aku duduk sebelah cikgu perempuan. Nama dia Ani. Real tak real cikgu ni, dia style macam cikgu nurasyiqin. Aku sembang dengan dia mesti dia senyum. Nampak lesung pipit dan gigi tindih dia. Ekhemmm comel.

Apepun, aku happy je sekolah baru ni gaji sikit tapi kerja enjoi. Cikgu lelaki pun ramai, takde la asyik aku je kena baca doa makan dan doa majlis.

Yang paling penting. Sekolah aku takde anjing. Sekian.

Tiada ulasan: