Rabu, 3 September 2014

diari encikgu #43

Dalam kelas aku, kelas hujung ada seorang budak yang kurang pick-up otaknya. Namanya Zaini. Jadi asal masuk kelas dia aku sembang sebelah dia. Ajar dia nyanyi,menulis dan mengorat makwe yang dah pandai lap hingus.

Aku :  cuti baru ni gi mana?

Zaini :  gi...gi...gi Liberpul

Aku :  wow! jauhnya, best?

Zaini :  beshhhh aaa

Aku :  jumpa sape

Zaini :  Err..err..jumpa Nani,Rudi,Man,Jelita,Zaid

Aku :  lepas tu?

Zaini :  kenduri aween

Aku :  siapa kawen?

Zaini :  ayah saya

Aku :  err..dengan siapa?

Zaini :  mak saya

Aku :  lagi?

Zaini :  ada cincin

Aku :  lepas tu?

Zaini :  gi hospital

Aku :  ada apa?

Zaini :  tengok ada baby

Aku :  siapa?

Zaini :  saya

Aku :  lepas tu?

Zaini :  gi keyy enn

Aku :  oh KL, ada apa?

Zaini :  ada ekon...sejuk!

Aku :  lepas tu?

Zaini :  gi uchong

Aku :  buat apa gi puchong?

Zaini :  ada orang meninggal

Aku :  siapa?

Zaini :  mak,ayah,atok,adik dan saya


Belum sempat aku buka mulut cikgu siti dah muncul depan pintu. Aku suka sembang dengan budak agar imaginasi mereka terbina dan otwk mereka cepat fikir nak buat cerita tu bersambung even takde pengalaman yang dirasai.

Tiada ulasan: