Ahad, 21 September 2014

Diari Encikgu #47

Aku main garfu besi dan sudu besi sementara tunggu makanan sampai. Sambil tu aku terfikir kenapa kedai tomyam area tempat aku mesti lapik meja plastik dia berwarna merah? Adakah sebab lapik meja tu murah atau ada rahsia disebaliknya?

Aku keluar berdua dengan cikgu rosyam. Dia bujang, aku bujang. Orang tak pandang pelik sebab dia buat hal dia, aku buat hal aku. Lainlah dia pegang tangan aku sambil cakap lemah lembut, baru orang usha pelik.

Cikgu rosyam ni sejak turun motor LC dia, dia tak lepas fon di tangannya. Dia ada dua fon, satu fon cokkiya satu fon pintar. Yang cokkiya tu khas untuk hubungi makwenya.

"Syam, best ke ada makwe ni?" Aku cuba kasi feel suasana berubah. Asyik senyap je.

"Ohh" Rosyam letak fon di atas meja dan pandang aku.

"Ada makwe ni best sebab ada orang rindu nak dengar suara kau, ada orang tunggu wish selamat pagi dari kau, ada orang nak gayut malam-malam sembang benda kecik yang kau rasa takde faedah tapi kau layan je. Macam-macam lagilah. Kau apetau, makwe pun takde" sambung Rosyam sebelum tangannya diseluk dalam poket.

Makanan pun sampai. Pelayan perempuan muka yang ada misai-misai sikit tu senyum. Member aku kata orang perempuan ada misai ni kuat seks.

Aku makan nasi putih + tomyam campur + ikan 3 rasa + telur dadar.

Cikgu rosyam makan meggi kari kosong takde telur

Diia tengah gigih gores kad top up RM30 sementara aku baca doa makan. Scene ni aku dah tengok minggu lepas jugak.

Heh!

Tiada ulasan: