Jumaat, 3 Januari 2014

Diari Encikgu #26

Aku melangkah laju naik tangga. Satu persatu anak tangga dipijak hingga tiba di tingkat atas. Nampak depan pintu kelas ada budak sedang korek hidung. Muka dia layan. Aku senyum sikit je terus dia lari masuk dalam kelas. Dengan tenang aku langkah masuk kelas. Time tu aku rasa macam ada background muzik To The Final Countdown. Ni kes sambut tahun baru la ni. Asyik pasang lagu tu je.

Budak-budak semua senyum manis. Aku tengok muka memasing satu persatu. Pakar motivasi guru kata, melihat wajah murid kali pertama ni membangkitkan aura. Aku try la. Ada yang mata sepet,ada yang banyak taik mata,ada yang lesung pipit comel,ada yang tahi lalat dato siti,ada yang putih memelepak disebabkan bedak.

Aku panggil satu persatu nama.

Alaa panjang pulak citer.

Aku nak cerita budak nama Faridah ni lawa gila berbanding Sabrina,Bella,Cathy,Angelina dan Tasha. Nama melayu #FTW !!

nota kaki : aku ingat ada murid aku nama Tuah, tapi takde

Tiada ulasan: