Ahad, 24 Mei 2009

Hilang Seorang Sahabat..

Hari ni pagi-pagi lagi dapat mesej..aku pelik la,kenapa pagi-pagi pukul 9 dah ada mesej masok..
Check-check,sahabat lama yang aku mesej tak nak balas hantar...aku pon mesej ngan die..
Aku tanya nape tak balas mesej aku selama ni?die jawab malas..ape da..
kitorang jadi panas tibe-tibe sebab ada salah paham,die kata tak payah contact die lagi pas-pas nih..
Woi..pelik la,knape jadi macam nih?die macam dah berubah..dan last sekali,die nak aku lost contact ngan die sekaligus putos sahabat..time tu aku berperasaan sedih+pelik...
Ape prob sebenar?aku pon pening..last-last aku setuju demi pelajaran die..maybe ni jaln hidup aku..orang yang aku kenal...seorang demi seorang ilang dari diari hidup aku...
Ape hal dah jadi ni?aku tension tul...

Pukul bape entah,aku gi joging...mle-mle nak gi umah usop tapi tak jadi(sorry..bapak aku ajak da..)...

Usrah ari ni,aku lak banyak bunyi..aku citer pasal pemuda kasturi...macam ni citernyer...

seorang lelaki telah bermimpi masuk ke syurga,dan menghidu sesuatu yang sangat wangi..di hadapannya ada seorang pemuda yang sangat putih kulitnya..lelaki tu bertanya"siapa saudara?mengapa begitu wangi tubuh saudara?".pemuda menjawab"aku lah yang digelar Misk(kasturi)..aku menjadi begini kerana lari dari zina".lelaki tu berkata"ceritakan ape yang dah terjadi wahai Misk.."

dalam satu negara,ada seorang gabenor..beliau mempunyai puteri yang sangat cute..satu hari ketika gabenor out-station,puteri ni duduk la bertenggek kat tepi tingkap(ni memang hobi die)..seorang pemuda yang menjual kain lintas dihadapan istana..dengan izin allah,hati puteri itu tertarik dengan pemuda itu lalu memanggil bibiknya.."bibik!!panggil pemuda yang menjual kain itu ke kamarku..katakan aku mahu beli kesemua kainnya"itu hanya umpan untuk memanggil pemuda itu..apabila pemuda itu mendapat tau berita itu..teros die pegi ke kamar tanpa pikir panjang..bila die masok je,pintu kamar dikunci dan dihadapannya terpampang puteri yang sangat comel..pemuda ini mempunyai iman,die mula melarikan diri bila puteri itu mendekati..bila lari punya lari,puteri itu berkata"marilah bermesra denganku"..pemuda itu tidak mahu dan die berdoa agar dilepaskan dari ujian zina itu..dengan izin allah,perut pemuda itu memulas dan lantas pemuda itu berkata"adoi!!perut aku sakit..bagi la aku buang dulu sebelum bermesra".."silakan..take your time"jawab puteri itu..pemuda itu pelik kerana sakit perotnya datang secara tiba-tiba dan najis yang dibuang terlalu banyak..sedangkan die hanya makan roti sahaja pagi hari itu..pemuda itu mendapat idea,lantas mengambil semua najis itu dan melumurkan pada setaip inci badannya..

Pemuda itu keluar dari bilik air dengan badan yang penoh dengan najis lantas berkata"puteri,katanya mahu bermesra?"..bila puteri tu tgok je,ilang selera..lamtas menjerit"ko kluar sekarang!!"..pintu terbuka dan pemuda itu larikan diri..

Sebagai balasan kesanggupan die lakukan ape saje asalkan dapat lari dari zina,allah jadi kan die pemuda kasturi di syurga kelak..baunya lebih wangi dari kasturi..masya'allah..


Malam ni aku on9 cambesa..ade orang dalam list "orang pemes aku tak pemes" YM aku on9 gak..saper??jeng..jeng..jeng..Nik Madihah..dia bagi aku semangat untuk belajar..hahaha..tanx banyak-banyak..ape yang aku ingat macam ni die cakap:"enta kena contoh pejuang yang setia disisi yakni ibu enta.."..insya'allah..lagipon aku kan pejuang,dah nama pon Mujahid..ape da..aku dah tanam azam,bila sudah abis belajar..bakti pada ibu n bapa ku...baru nak sambung ke tahap lagi tinggi..insya'allah..


Kengdian aku chat ngan ika..die kte diri die palsu??pelik..tapi pape ntah..die blom paham ape erti sahabat..any way,ika ko blom knl diri mu..hehehe..aku ingat nak smbg post memori..sekali sakit kepala..ape pon,tension tetap tension..R pergi ari ni..esok sape tau..wait n see..

Tiada ulasan: