Sabtu, 23 Mei 2009

Memori Hari Ini & Lalu..1




Kuang asam usop,semalam aku tido 1/2 jam je...nasib baik subuh steady...pastu aku tumbang sampai kul 11 (lamenyer)...aku jalan-jalan lepas makan sarapan..ke mana?mana-mana la...

Atas tu gambo tadika aku..kat sini aku mula belaja ABC dan 123...
Kat sini islamik sebab..sebab..sebab namanya PASTI..hehehe....

Aku ingat balik ape yang jadi masa aku kecik-kecik dulu...meh dengor citer...
Dulu aku gi tadika ni naik honda petak je..bapak aku hantar..pagi-pagi dah bangun...time tu aku duduk kg delek kiri..dekat rumah usop...aku kat tadika ni kelas pintu kuning dulu..(dalam gamb
ar ni bawah pokok kelapa)...
Kat tadika ni lah aku kenal macam-macam budak...
baik..nakal...cengeng..becok..hehehehe....
Aku ingat sikit je kawan tadika nih..eh,lupe lak..nama tempat ni ialah PASTI IKHWAN..
kengkawan aku:fathi,ilyasa',khalis,hasif,nazirul,sajidah...yang lain aku x ingat..

Memori aku x lupa kan ialah cuti tapi aku x cuti..satu hari tu,tadika ni cuti tapi aku budak-budak x paham apa yang surat cikgu bagi tulis..aku pon buat roket..then,bila hancur aku buang dalam tong sampah..
Tiba hari tu,aku ke sekolah..aku pelik aku sorang je kat sekolah..ayah dah blah pi keje..aku pon duduk kt tepi longkang tu bercangkung sampai tertido..sedar-sedar je ayah dah datang amik..
Baru ayah tahu hari tu tadika cuti..pergh,nyirap tol..aku sakit ati lak ngan diri sendiri...APE DA..

Hari ini,aku hanya lalu dan tengok je ape yang dah berubah kat tadika nih..yang berubah hanya cat dan lukisan mural...cikgu-cikgu pon dah tukar..ape-ape pon aku mesti ingat tempat ni dalam memori aku..sebab di sini titik jalan aku tercipta...

Tu je untuk posting bersiri aku..salam..up-to-date la klau nak tau lagi...

2 ulasan:

Nurzalikha binti Othman berkata...

hihi..tuh la len kali ckgu bg surat pegi buat roket..padan muka..hhaha..gelakkan die!!!
[balas dendam]
haha =))

mujahid azmi berkata...

kuang asam ika..
gelak kt ana lak..
tgok la..
revenge..