Ahad, 1 November 2009

"Doc,saya....."


Salah ke kalau kite angkat tangan dan cakap.."doc,saya tak pham.."..berat ke nak ucapkan ayat nih??ha...inilah insan atau yang lebih specific ntok post nih...MELAYU...

Kat YU memng arab aktif sangat..bermula kuliah syariah hingga kuliah media...asal dalam kelas melayu la paling senyap n membisu seribu bahasa..kalau tak paham mesti pikir camnih:"balik kang boleh tanya kawan..."

Ni la yang wat mereka tak paham selamanya..sebab bile dah balik umah..jumpa katil...jumpa laptop...mula la lupe benda yang nak tanya...berat sangat wat 2 benda ni:-

1...angkat tangan tinggi-tinggi bagi doc nampak
2...cakap"doc,saya..bla..bla.."

kan senang..selesai kat ctu..bukan nye doc nak gelak kalau salah sebut..dan kalau salah mesti doc betulkan..melainkan doc itu bukan doc...die mengajar bukan ajor budak jadi tak paham..

Teringat kata doc nizom usrah:"Siapa yang segan dia tidak belajar"..tu kata-katanya untuk pelajar melayu kelas aku..(termasuk aku)..bertanya salahsatu daripada jalan menuntut ilmu..bukan ape,kalau xpaham tanya..kalau sangsi tanya..sebab apa yang doc pikir tak semestinya 100% same ngan kite...lebih-lebih lagi die tu orang berbangsa lain...huhu

tu jew la nak tulis..nanti nak sambung citer apek n ayam...hehe

Tiada ulasan: