Selasa, 10 November 2009

Ku lihat ke dalam cermin


Cermin melambangkan diri kita...lagi senang kita sebut MUHASSABAH...selama ni kite tengok cermin sebab nak cantikkan zahir kita kan??adakah kita dapat lihat batin kita???cuba kite renung bersama,apa yang dapat menzahirkan kebatinan diri kita seperti kerja cermin itu..

RAKAN..hati rakan...itu lah yang menzahirkan batin kita..pernah kita menjaga hati rakan??aku mengaku hari rakan-rakan aku selalu aku sakiti...dengan marah la..kutuk la..sindir la..ape-ape la...

Sebab rakan yang bersama kita di medan perjuangan bakal menzahirkan ape yang ada dalam Batin kita..pernah tak kita hiburkan hati rakan kita??

"rakan yang sebenar adalah rakan yang mahu dia rasa seperti mana dia rasa.."

contohnya aky dapat hadiah aku gembire..so,aku nak rakan aku rasa hepi jugak...aku pon kena la bagi hadiah kat dia...kata-kata ni aku amik dari abang Pa'an...dia selalu beri aku kata-kata best..TANX!!!

tu je nak repek...pi depan cermin tengok ade tak yang tak betul pada diri kita...Muhassabah malam seminggu sekali penting..kalau boleh wat la malam jumaat..malam yang penuh barakah...

Tiada ulasan: