Jumaat, 13 November 2009

Nama yang hebat!!

MUJAHID AZMI..hakhak..nama yang jarang orang sebut sebab asyik MOJA je..huhu..sampai ade yang panggil Ust Moja..ade ke ptot..huhu

Satu hari,dalam kelas Ustazah A~la kat markaz lughah..dia sebut nama penuh aku..(nama aku khas berbanding budak2 lain sebab ada nama datuk sekali)...dia senyap kejap dan dia sebut:

"لكل امرئ من اسمه نصيب"

pergh!!aku terasa ma...dia cakap nama aku HEBAT!!!dan aku malu lak sebab nama ni macam tak menunjuk tuannya...then,ustazah cakap...

Mujahid bermaksud pejuang...
Azmi bermaksud tekad...
Abd Talib bermaksud hamba yang menuntut...

Time ni aku macam rasa ade semangat..Pejuang yang tekad dalam menuntut ilmu di muka bumi..ermm,bape hari aku pkir ape maksudnye..

Jawapan dah aku dapat..so,senyap2 je la...yang ddok cni je tau ape aku wat..

NAMA AKU HEBAT!!

*nama korang semua pun sama...*

Tiada ulasan: