Isnin, 11 Januari 2010

Mengejar mimpi..


tajuk kali ni macam lirik lagu Aizat laks..hehe..Opss,mintak maap la semua ye sebab dah lama blog ni bersawang N bersarang...asyik lupa + malas + tenet slow...sebab tu x update

setelah lama berhasrat nak tulis entry ni..aku dah berjaya simpulkan 3 mimpi yang mahu direalisasikan...ape ye??...

1..kitabullah
2..kitabuddin
3..kitabunnafs

semua kitab ni bakal aku gunakan sebaik mungkin setelah final exam abis kang...apa maksud mimpi aku ni???

semua bermula dengan pembacaan Nizom Usrah..haha...sampai membawa ke dalam alam mimpi..aku pun xagak menjadi begini...mimpi malam tu membawa aku berfikir...apa yang bakal aku lahirkan..generasi yang berkualiti @ tidak??

tarbiyyah mardhiah...(macam nama awek laks)...tarbiyyah penting dalam membentuk generasi..macam mana la nak tarbiyyah sedangkan diri kita pon belum sempurna ditarbiyyahkan...

aku nak sentuh no.3 tu cikit...macam mana kita nak dapat pasangan diri yang alim,baik dan siqoh sedangkan diri kita tak ada sifat-sifat tersebut...."kita bakal berpasangan dengan diri kita satu lagi"..tu kata seorang teman kepada aku dulu kat asrama....credit to mohsin (mesir)...

ape pon slow-slow aku akan membentangkan 3 mimpi ni kat korang yang membaca..bukan ape..nak kongsi pandangan je...hehe..

ok la,nak baca Nizom Usrah..lagi 3 ari je Finale...

salam alaik..au revoir (spain)..boybouy (ammi arab)...

Tiada ulasan: