Rabu, 21 April 2010

sesungguhnya...


 3 orang yang aku kenali : habib abu bakar (jubah emas),syeikh ismail (3 dari kiri),syeikh hassan hussein (2 dari kanan)


Assalammualaikum....

Hari ni aku nak citer pasal petang hari ini...

Tepat pukul 3.40 petang ade la kawan aku sorang ni Ym aku ingatkan untuk mulakan perjalanan dalam meraikan kehadiran seorang insan yang mempunyai ilmu lebih dari aku...beliau dari Riyadh...Habib Abu Bakar Al-Kaf....


Bertemu dengan beliau dan mengambil nasihat serta menyuntik semangat dalam menuntut ilmu memang best...orangnya masih muda...umor dalam 20-an...berkaca mata...berserban..berjubah...(yang pakai jubah emas-emas coklat)

Berdamping dengan ulama' memang satu nikmat yang besar sebab dapat ambil ilmu dan nasihat....beliau melontarkan 3 persoalan yang penting dalam hidup kite...

1..Siapa kita?
2..Siapa tuhan kamu?
3..Apa kamu mahu dari tuhanmu?

memang tersentak la bile dengar die syarah....huraian yang mantap...semangat untuk belajar meningkat...

ni ade citer la..tengah tangkap-tangkap gambar...ade pakcik yang follow syeikh dari riyadh (yang gambor atas tuh 2 dari kanan) die tanya aku : "Pernah nampak kamu di Madinah (Madinah Munawwarah)..."

"HA!!!!!!!!!!!!!" biar betul..."Saya tak pernah gi sana" betul la pakcik,saya tak pernah menjejak kai lagi ke tanah yang mulia tu...Tanah yang pernah berlaku perang Khandak...tanah yang pernah menjadi saksi ketibaan hijrah yang mulia dari Mekkah...tanah yang berjalannya dahulu para panglima Islam yang menggentarkan hati-hati musuh...tanah yang disitu di tanamnya mayat sebaik-baik insan...

"Sebaik-baik tempat di muka bumi,di sana terdapat sebaik-baik insan di muka bumi"

Mana mungkin aku pernah ke sana..aku cuma berniat nak ke sana dalam masa terdekat....pakcik tu memang muke serius gile la...lupe lak kenalkan die ye...

Syeikh Hassan Hussien...tu nama die..die ni pendakwah di Riyadh...die ikut rombongan Habib Abu Bakar Al-Kaf ni....

ade gambar dalam facebokk...klik cini

Ape pun...memang best petang ni...tak sabar tunggu khamis sebab insan berdarah keturunan Rasulullah bakal aku temui...insya'allah...

*nak wat revolusi dalam penulisan...

Tiada ulasan: