Khamis, 8 April 2010

Zero



Emm...jom layan citer sedih...

07-04-2010

Alkisah di pagi setelah bagun lewat hasil tidur lewat di malam hari sebab semalam baca buku untuk exam+diskusi pelajaran sampai la kul 2 lebih.Bangun lewat sangat-sangat,sempat je nak ke kelas falak tapi hati berdetik nak tak nak pergi sebab banyak yang kena hafal (kepada family,aku terpaksa...bukan suka-suka nak tuang kelas) nota-nota dan isi-isi penting yang bakal disoal dalam exam petang kang.Bacalah buku lepas membersihkan diri dan sarapan.Baca punye baca masa berlalu dengan sekelip mata,aku pu tak perasan lak dah tiba masa nak ke kelas syair jahilli.

Nak pi ke tak??? tu je aku pikir lepas tengok ade 17 m/s nota yang belum aku ingat.Faham memang la faham,cuma exam pasni ade yang kena hafal.Semua tu fakta yang perlu diingat.Adehhh....lepas je pikir dalam 2 minit,aku pun pergi la ke kelas sambil pegang nota kat tangan.Baca  la sikit-sikit sambil jalan.Sampai je kat kelas syair,aku baca gak nota tu.Baru aku ingat yang hari ni result syair dapat."Ahh...biar la,ade exam pasni" tu je aku cakap sendiri lepas teringat pasal result yang bakal aku dapat pasnie.

Arsan Rumini pun masuk la ke kelas.Adehh,kat tangan dia lak ade kertas banyak-banyak memang kompem ari ni la dapat result lepas 2 3 kali die tunda nak bagi result.Aku pun wat tak layan ngan doctor,aku hafal je nota-nota untuk exam pastu,mana la taknye exam pasni ngan kelas syair ni takde masa rengang nak aku baca.

Mujahid azmi...tu la nama yang die sebut bila aku tengah hafal nota.Aku senyum je,bile dapat...memang best la result aku.Nak nangis je bile tengok DHOIF termaktub kat kertas exam tu.Time tu aku tengok arab semua senyum-senyum je nak tau result aku."Mujahid dapat berapa doktor?" tanya minah arab yang selalu jeles ngan aku."DHOIF!!" time ni la hati aku kena toreh ngan pisau.Mana taknye,semua budak arab gelak-gelak je.Sakit gile hati.

Time ni aku nekad malas nak ikut kelas syair ari ni.Aku letak nota atas meja,buku syair simpan dalam beg,aku kuar mp3 untuk rekod kelas syair tu.Aku tumpu kat hafal nota,depan doktor aku wat camtu.Doktor geleng je kepala.Abis je kelas aku jumpe doktor,die cakap yang aku ni jawab salah.(wei..padahal aku bagi ada jawapan betul die main pangkah je smua).Dia cakap ade 12 lagi arab cam aku.(tu arab,aku malaysia).

Masuk je exam,mood exam aku hancor.Aku jawab semua tapi aku tak tau ape yang aku tulis.Semua ni sebab mood aku down gile-gile.Time ni aku tengok dah penuh,aku terus hantar tak check pun betul salah.Aku terus balik n tido.Lepas semua tension gile-gile kat tidur.Bangun je aku gi ngadu kat masjid.Tapi,semua tension aku tak ilang sampai sekarang.Even Manchester United  kalah pun aku masih belum dapat hilang tension.Dengan video yang aku kena wat cam hampeh ni lagi.TENSION!!!!!!!!!!

p/s : duit JAIS Jordan dan masuk,tapi aku macam takde perasaan langsung......sekian untuk citer sedih

moral : 1)jangan amik syair ngan cikgu tu
           2)tak tau camne nak naik kan semangat semula.....

Tiada ulasan: