Rabu, 7 Julai 2010

hantu pokok zaitun kembali...



Salam...tajuk post kali ni seram-seram sejuk sikit.Sebab malam-malam taip post ni pun sejuk.Hahaha...

Hantu pokok zaintun...tu nama aku bagi kat hantu yang mula kacau aku.Hantu ni bukan main ngilai-ngilai.Aku letak namanye "HPZ" sebab dia mula-mula muncul kat laluan jalan depan umah aku.Kat situ ada pokok zaitun.Semuanya bermula 2 hari lepas...........

Lepas je balik dari rumah baru,masa tu baru je pas maghrib.Dalam nak menuju ke waktu isya' yang bakal masuk dalam 1 jam lagi.Aku pun lalu la kawasan yang suram-suram tu.Kereta lalu lalang je macam biasa.Yang tak biasa nya,ada sorang senior depan aku.Aku cam tu senior aku.Yang penting,dia tu akhowat.Aku pun wat dek je la.Bile balik je,aku ada urusan pasal karpet dengan beliau.Tanya la die melalui Yahoo Messenger.Mulakan dengan bertanya dia pergi ke mana sorang-sorang time maghrib tu.Sekali jawapannya memang buat aku rasa nak kencing."saya tak gi mana-mana pun hari ni..dok umah je".Time tu gak aku amik quran n baca Yassin.Takut bai....seram-seram aku.Bukak tingkap je,aku tengok tempat kejadian.Pokok-pokok zaitun yang tak berbuah tu bergoyang-goyang ditiup angin.Aku tutup tingkap dan tidur.Aku pkir semuanya berakhir..tapi........................

"Beliau" kembali maghrib tadi.Dengan menjelma sebagai senior adab aku.Aku nak pi kelas kat masjid tadi.Tapi,kali ni "dia" muncul di celah-celah orang arab.Seram betul la.Ingat senior adab.Bila tanya je,dia pun cakap dia tak pi mana-mana.Dia busy ngan pilihanraya PERMAI.Aku tengah seram ni.Rasa cam nak tidur bawah katil je.Tolong!!!!!!!!!dah 2 kali ni.Harap takde kali ke-3....

Hantu Runner....yang ni hantu yang boleh aku wat main.Sebab dia ni posmen yang hantar borang penamaan calon PERMAI.Nama aku ada pulak...sakit ati tul la.Jangan la nama aku naik.Kalau naik,aku nak letak jawatan la.Sebab aku budak mentah.Tak siqqoh.Main-main.Cam sengal.Banyak kelemahan dari kelebihan.So,janganlah kamu pilih or namakan saya yea..........

sekian...malam esok nak baca quran kat umah baru.Takut "dia" asal dari rumah tu.Takut!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan: