Ahad, 4 Julai 2010

mulut orang kan..



Selamat minggu ke-2 semester ni dah berlalu.Senior-senior mula la blah dari jordan ni.Budak-budak JUST mula la ramai dah sebab kelas diorang dah nak mula esok luse.Yang aku yakin diorang balik ade 3 tujuan :-

a)Umrah : bile korang balik ni la Irbid ni terasa sejuk cikit.Tak la panasss je memanjang.(bilik korang mesti sejuk cam kat Genting kan???)

b)Malaysia : yang ni golongan yang paling tak disukai.Balik je bawak makanan dari malaysia.Mula la masak n bau-bau kat umah jiran.Hulur pon tak nak.Hampeh tul la.Kompem kena kutuk dalam fb kang..haha

c)Melancong : yang ni geng-geng yang tak ingat kawan sangat,Ada gak yang ingat,tapi kebanyakannya main pikir diri sendiri.Dah tau gi tempat orang lain tak mampu pergi.Hulur-hulur la coklat ke...makanan ke...ape-ape la,asal ada la ole-ole..hehe

Ala....aku tak kisah pun ngan 3 benda ni.Cuma aku nak crite je ape yang jadi ngan budak-budak irbid ni.Kat irbid ni tadi petang kejelasan ada 2 puak bagi WC ni.1 geng messi,1 lagi geng team-team lain.Betul la kata tuan umah baru aku ni : " bola bukan boleh satukan orang,tapi boleh wat gaduh laki bini " (dia sokong brazil,bini die sokong argentina).

Entah la...ai,macam dah lari tajuk je.Hehe...ok la,balik ke tajuk asal.Tengah lepak-lepak minum air malam tadi.Ada la aku dengar-dengar crite yang agak mendesingkan telinga aku ni.Haha..berdesing 2 3 minit gak.Tapi,kita kena ingat yang insan cemerlang datang dari pemikiran yang tenang (rindu sama abang rockers).

Ada orang crite agak buruk pasal aku la.Aku tak kisah la dia nak crite apa.Cuma jangan babitkan orang tak bersalah la.Aku memang sellau wat salah.Cuma orang tak tau apa aku wat secara dalaman.Main tengok luar je.Ala....orang tegur kite trime,amik dan wat sampul diri (iktibar).Kalau kite je betul..kang orang menyampah.

 pkai je baju ni...hehe

Tolak ansur n pemaaf kena la ade ye.Cume kena ingat yang lelaki ni ade maruah jugak.Jangan asyik main tembak je mulut laser tu.Tapi kalau aku dah sampai batas,abis ar mulut jadi jahat.(Ya Allah,jauhkan la dari terjadi)

So,amik iktibar ape orang tegur or orang kutuk.Kalau kite wat gak,memang nak kena tapak (acoi punye ayat).Makin hari makin maju lah kite ke hadapan.Wokei la..nak siap-siap plan umah baru.Wasalam

 p/s : to my family,rumah baru ni sebijik cam umah kat jalan lurah said dulu...mengamit memori betol la..haha

Tiada ulasan: