Jumaat, 21 Februari 2014

Diari Encikgu #37

Puan : Assalamualaikum cikgu,saya ibu kepada *$$;%;+2 .

Cikgu : Waalaikumsalam,haaaa pelajar tu. Ya boleh saya bantu?

Puan : Saya nak bagitau yang anak saya ni tak datang sekolah sebab cikgu marah dia semalam.

Cikgu : Terus terang saya cakap anak puan kena denda sebab tak buat kerja dan ganggu murid yang sedang belajar. Saya minta maaf tapi saya terpaksa marah dia selepas beberapa kali amaran.

Puan : Anak saya ni memang nakal tapi cikgu jangan lah denda atau marah dia. Nanti dia tak nak pergi sekolah. Saya ni kerja siang sampai malam,takde siapa nak tengok dia dekat rumah nanti. Dia kena pergi sekolah.

Cikgu : Aik?! Biar dia nakal tak belajar pun?

Puan : Ye cikgu,biar dia nakal main dalam kelas tapi jangan marah dia. Kalau cikgu kasar fizikal dengan dia,saya akan ambil tindakan.

Cikgu : Saya cuba puan,setiap manusia ada tahap kesabarannya. Cuma saya pelik kenapa puan tak hantar anak puan ke pusat jagaan kanak-kanak je kalau tak nak anak puan jadi orang yang pandai. Terima kasih ya,assalamualaikum.

Puan : Hmmm..waalaikumsalam.

Bodo punya ibu bapa yang anggap sekolah sebagai tempat jagaan anak-anak sebab mereka bekerja!

Tiada ulasan: