Isnin, 24 Februari 2014

Diari Encikgu #38

Cuaca panas tak berangin membuatkan tubuh jadi letih dan pergerakan jadi perlahan. Tekak selalu kering mencari cecair selain air liur masuk melalui rongga minuman/makanan.

Cikgu-cikgu akan hilang mood dan malas mengajar kalau cuaca sebegini. Jadi mereka akan buat benda mengarut atau menjadi seorang badut.

"Kamu semua tahu tak pada zaman 90an dulu rakyat malaysia bermimpi akan guna kereta terbang menjelang tahun 2020. Sekarang 2014,enjin kereta terbang pun takde lagi. Ini semua misteri"

Kata aku sudahi cerita dongeng rakyat malaysia pada zaman dahulu. Zaman aku,kau dan kita semua.

Ada satu tangan terangkat di udara. Tak tinggi sangat,mungkin dia tak nak bau ketiaknya terbebas di udara.

"Nanti dekat udara mesti payah nak buat tol, sebab tu sekarang tol makin mahal!" kata murid aku yang mukanya yakin dan bijak.

Clap!

Terus aku tersedar rakyat Malaysia ditipu rupanya selama ni. Pandai pemimpin doktirin otak rakyat.

Real punya kecewa sampai laksa kantin tadi pun aku tak makan.

Tiada ulasan: