Ahad, 27 Oktober 2013

Diari Encikgu #14

Genap seminggu aku kena pecat.Eh eh bukan,aku bagi surat berhenti awal berkhidmat.

Aku sekarang tengah carik keje.Semua tempat aku pergi.Kajang,Bangi,Balakong,Pantai Dalam,Angkasapuri.Semua aku dah try.

Tapi tak dapat.

Aku ok je kalau tak dapat.Tapi ada satu interview tu buat aku bengang.Kisahnya macam ni....

Petang tu aku call satu manager satu kompeni tu.Kompeni bukan calang-calang.Sekali sebut je mesti orang kenal dan cakap dalam hati "power dia ni dapat keje situ".

Aku call manager tu.Macam biasa bagi salam dulu.

Aku : Assalamualaikum,boleh saya bercakap dengan tuan Rashid (bukan nama sebenar) ?

Manager : Ye saya bercakap.Siapa bersama saya?

Aku : Saya $&%-%+# lulusan *$-%+#($ yang nak apply keje kosong kat kompeni tuan tu.Bila ye temuduga tu?

Manager : Encik,minta maaf.Kerja tu dah takde.Saya dah bagi kat anak saya.

Aku : Ha?!! Bukan ke baru iklan semalam? Mana boleh macam ni tuan,kroni-kroni ni amalan yang patut kita jauhi.Kerajaan kan dah kempen kat tv.Tuan tak tengok tv ke?

Manager : Hmmmm minta maaf la.Saya dah luluskan.

Aku : Tuan patut bersalah sebab buat benda macam ni.Ramai penganggur dan kutu kat luar ni nak keje dengan kompeni tuan.

Manager : Kahkahkahkah

Part manager ni gelak aku dah tak sedap hati.Aku syak dia orang jahat.Gelak pon macam orang jahat.

Manager : Wei! ni aku la wei!

Cis! Aku salah call,aku save nama manager tu iras-iras nama member aku dan yang dari awal tu member aku menyamar!!

Cis!!

Tiada ulasan: