Isnin, 28 Oktober 2013

Diari Encikgu #15

Tadi aku bangun lambat sebab semalam aku bertukang betulkan atap rumah time ribut melanda.Bapak aku dah pesan betulkan dari minggu lepas.Aku degil,kan dah kena betulkan time ribut melanda.

Hujan lebat tak logik.Time tu la aku kena panjat bumbung betulkan benda yang aku tak dapat belajar melalui youtube.Aku betulkan guna paku dan tukul je.

Tu sebab aku bangun lambat dan terlepas pergi sekolah untuk taklimat keselamatan.

Jadi aku rasa bersalah dengan Guru Besar dan aku tulis surat.Sini aku share apa yang aku tulis :


Ke hadapan Guru Besar,

Saya %&&*-- selaku guru yang baru berhenti awal minggu lepas ingin memohon maaf andai surat ini mengganggu pihak puan.Bukan sengaja saya membuat onar dengan tidak hadir ke sekolah hari ini.Mak saya dah kejut dah saya pagi tadi.Tapi kepala saya rasa berat dan ingin sambung tidur.Time solat subuh pun saya tak sedar saya baca ke tak alfatihah time rakaat kedua.

Jadi,saya harap pihak puan tidak memarahi saya.Sebab mak saya tiap-tiap hari marah saya.Cukup-cukup sudah la saya untuk dimarahi.

Ok la,saya nak gi mandi ni.Kejap lagi nak zohor.

Anak cina kencing dalam kelas,
Sudah baca jangan ngengade nak balas.

Sekian.


Tapi aku renyuk surat ni surat ni dan buang dalam tongsampah bilik.Aku amik phone dan sms :

Maaf puan,saya kat Bangkok.Wasalam.

Tiada ulasan: