Jumaat, 13 Ogos 2010

aku,ramadhan & exam



Alhamdulillah..sudah tiba bulan yang penuh barokah ini.Yang tersembunyi di dalamnya 1 malam yang lebih baik dari 1000 bulan.Memang itu yang diburu para muslim yang berdepan dengan Ramadhan.Hanya 1 malam direbut hinggakan malam-malam lain dilupai.Hahaha...tu ayat seorang kawan aku yang bagi ceramah free kat aku time aku lepak pas asar semalam.

Ramadhan Kareem..tu ucapan yang memenuhkan inbox dan menyentak YM aku pada malam 1st ramadhan aritu.Ucapan yang memeberi makna harapan agar Ramadhan yang mulia tiba dan kita menghidupkan malam dan siangnya.



"Ramadhan yang sama tiba,amalan kita yang membezakan"

-Bile hari 1st ramadhan,umah aku takde air dan kitorg bersahur dengan stok air minuman.Masak nasik n telur makan ngan sos tomato je.Hahaha..simple,tapi mengenyangkan la..Alhamdulillah...
-Bile 2nd ramadhan,aku kena jawab 2 paper exam yang payah.Memberi aku 1001 kesedapan menjawab.Biar tak boleh jawab,tapi aku berasa sangat-sangat happy dengan semua tu..Alhamdulillah
-Dah la sini takde moreh,n kena bangun wat sahur sendiri...adoi

"Usaha tangga kejayaan,lepas usaha kita tawakkal,lepas tawakkal kita redha"

Aku suka suasana awal kat masjid bila ramadhan ni.Solat subuh dan solat zohor macam solat jumaat.Melimpah manusia di dalam masjid.Memberi semangat kepada orang lain untuk hadir ke masjid solat berjemaah.Kanak-kanak yang berdamping dengan alquran juga kelihatan biarpun sedikit.Moga 1 dunia merasai RAMADHAN....insya'allah...

Tiada ulasan: