Sabtu, 23 Oktober 2010

a+b+c

kisah cinta

A dan B bercinta ketika belajar.Hubungan diorang memang mantap.Tak penah contact.Hanya pernah bersua muka.A tak pernah mengharap B membalas cinta.B hanya tumpu pada study.Biar duduk sebelah-sebelah dalam kelas,mereka tak pernah bercakap sesama sendiri.


Satu hari,C menghampiri si B.C tahu A berkenan ngan B.Tapi,C nak gak try masuk line ngan B. “bukan diorang dah bertunang pun”.C mudahkan perceritaan.Mulut dia manis berkata-kata.B tak selesa,biar ada rasa cinta berputik di hati pun.


A ternampak C kacau B dalam kelas.Dia tak boleh wat apa.Dia takut B marah dia nanti kalau dia tegur C.Lagipun,dia segan ngan si B.A pulang dengan keciwa.Yang lagi keciwa,si C tu kawan serumah si A.Hari-hari jumpa,hari-hari api marah menyala.


Satu malam,si A masuk bilik si C.Terus tanya pasal nape kacau si B.C pun jawab, “si B tu bukan tunang ko pun”.


A senyap.Keluar bilik tu.Mula hari itu,si A benci dengan si B n C.Biar si B tak melayan si C sekalipun.


Berakhir cinta yang menderitakan si A.

6 ulasan:

Cidak berkata...

aku benci si A.

izzah berkata...

errr cerita tentang kau ke

Akhyar berkata...

payah le nk paham!

tkpela,beli ABC,bg atu sorg,baikla tu.

13 berkata...

cidak : ko ke si A?

izzah : no komeng..

akhyar : base tinggi kot...tunggu salji tron,aku blnje sorg 1...kah3

-izzati-lukman- berkata...

tak suka cite ni. tak pasal2 si B pun kene benci.
tak profesional lgsg (?).

13 berkata...

zati :
sape yg xpro?aku yg tulis ke??
si B tu kena benci sbb si A tu tak btol.Dia gile kot.haha..