Isnin, 25 Oktober 2010

ku belek kehidupan lampau

 Entry kene delete lak...xpe la..teguran perlu diterima dengan hati yang luas terbentang.





dahlia....kuajja tul lawanya



Rupanya,dalam dunia ni masih ada lagi orang yang berada di tahap bawah.Kalau bahasa arab tu namanya 'asfal' yang bawah sekali.Pemikiran,kehidupan,gaji,ilmu,dan tahap kesabaran.

Bukan nak citer pasal orang yang aku kawan macam post yang aku delete tu.Aku nak cter pasal orang yang pernah mai singgah dalam kehidupan aku 2 3 tahun lepas.Jom layan jap..kalau nak la,tak nak suda...

pemikiran

Pernah aku terpikir,pasal kehidupan aku setahun lepas.Pada mula aku jejak kaki di bumi syam ni.Bukan senang nak faham environment kat sini.Makin hari,makin paham lah aku.Ape itu JORDAN.Sesetangah budak perempuan sini berfiikiran agak ke bawah sedikit dalam berhubungan dengan budak lelaki sini.

Kalau si lelaki ada urusan n call budak perempuan,ada yang tak angkat langsung.Semua urusan diorang nak SMS je.Mudah,tak nak dengar suara la kononnye.Tapi,bile guna SMS la maklumat n arahan dari si lelaki tak sampai sepenuhnya.Pengalaman aku sendiri la,suruh buat banner untuk program.Ok ok je budak pompuan tu balas SMS aku.Bila tiba hari program,hanshusss...

Budak pompuan cni gak segan ngan budak lelaki.Bila dalam kelas je,ada je budak laki melayu dok sbelah.Mula la angkat punggung ke kerusi lain.Bila arab duduk je,relax....bahagia sampai abis kelas,biar arab punye peluh bau kambing pun.Keh3~

Bile jumpe tengah jalan je,budak pompuan amik jalan lain.Tak pun,sanggup seberang jalan.Pastu seberang balik.Semata-mata nak ngelak dari lelaki melayu.Bila arab je lalu,relax je...siap jeling-jeling.

kehidupan

Yang ni,aku memang nak cerita.pasal Tok Kapok.Ni time aku kat maahad.Ada je crite pelik-pelik.Ada seorang tua kat masjid muhammadi,bile ramadhan je boleh jumpa dia tidur kat situ.Naik basikal buruk,kain pelikat.Kat sampin kain pelikat die tu ada sebilah kapak.Sebab tu orang panggil dia Tok Kapok.Bukan mudah nak jumpa dia.Macam-macam orang cerita.Tapi,yang aku tahu.DIa berilmu tinggi.Berkehidupan rendah.Serendah alam.Aku sempat jumpa dia last ramadhan aku kat kelantan.2008.Tak sempat tuntut ape-ape,hanya sempat salam.Dan lihat cara dia beribadat.

"sesungguhnya,tak kenal siapa itu wali allah..melainkan wali sendiri"-anon

p/s : takde keje la aku ni...main post benda ngarut
*bunga atas tu,namanya dahlia....untuk orang yang exam...keh3

Tiada ulasan: