Isnin, 11 Oktober 2010

pesan mama

"Nanti dah masuk belajar,jangan jauh dari buku tau" pesan mama kat aku.Tu lah ayat last aku dengar dari mama time aku call dari Moscow.Kalau dulu kat sekolah menengah,buku lah paling aku tak suka.Wat peninggi meja yang rendah ade la.

Semalam,aku baru je kena kutuk ngan member-member medic lain.Ni sebab aku bagitau azam aku la,pasal projek besar aku esok hari.Baru je tadi aku call mama,dah makin sihat aku dengar dari suaranya.Alhamdulillah.Boleh la aku jalankan projek esok dengan tenang.

"Aku nak lepak library la esok...sampai maghrib,ok tak geng?" habis semua member aku gelak bila aku suarakan projek besar aku esok.

Biarlah diorang,aku nak berubah pun sebab satu perkara.Semua bermula bila aku kenal awek yang pakai tudung kuning tu.Dia selalu lepak library university.Hari tu dia ada cakap kat aku bila aku try takel dia "kalau ko nak takel aku,try la takel benda yang ko bawak,pikul,simpan dalam bilik dan peluk tiap aritu" dia cakap sambil tunjuk kat buku-buku yang aku pegang.

Jatuh la standard budak otai jadi nerd.Aku takut gak gi library esok,takut pengawal library terkezut tengok aku masuk library.Hahaha...ape-ape pun,aku nekad esok.Moga settle la projek aku dengan jayanya.

Sekian.

*saje je nak tulis citer,bukan ada kaitan ngan aku pun
*cidak,aku ada idea ntok sang muroqqib ko...boleh trime x ntok aku tulis sambungan??

4 ulasan:

Infiru berkata...

haha..bagus2. semoga berjaya :) niat kena betulkan dulu .:)

Tanpa Nama berkata...

sape mama??

ahmad alkhani berkata...

syafiqah rahmat : haha..berjaya gak dalam 80%..haha..tu cter jew la...niat dh tajdid

anonymous : tu cter rekaan jew la..

Jamilah Mohd Norddin berkata...

Sambung cerita pasal muroqib tu.. Sangat suka baca..

thumbs up!