Ahad, 6 Mac 2011

drama arab

Aku namakan tajuk kisah benar ini dengan

"Dari Lubang pintu"


Pukul 7 pagi tadi,kedengaran bunyi ketukan pintu yang kuat...rendah..kuat...rendah.Ganggu aku yang tidur atas sofa di ruangtamu (berlatih tidur luar,kang dah kawen mudah).Aku dah mencarut-carut time aku mamai.Otak time tu masih belum sedar,kira macam orang gila la.Takde akal.

Sejam berlalu,ketukan pintu itu bergerak bersama.Masih sama.Kuat..rendah...kuat...rendah.Aku time tu baru on laptop.Lepas je laptop punya skrin memaparkan desktop aku,ada kedengaran suara awek kat luar.Arab ye,bukan melayu.

Sini bermulanya cerita bila aku intai ikut lubang pintu (bukan lubang kunci pintu).Ada seorang awek arab ni,dia bukan menjerit cuma guna nada tinggi sikit.Dia suruh si lelaki yang baru sampai depan rumah bukak pintu.


awek : bukak pintu...bukak pintu...aku tunggu sejam tau
laki : ehh..dah-dah,jom keluar
awek : bukak je la pintu ni...aku nak masuk
laki : ...........(senyap)
awek : bukak pintu..bukak pintu


Laki tu buat muka toya,dia taknak melayan awek tu.Tapi nak tak nak,kelihatan dia macam nak tarik awek tu turun ke parking lot.Awek tu masih berkata "bukak pintu" selama 2 3 minit.

laki tu fed up,dah puas pujuk awek tu.Dia tak nak ikot gak turun naik kereta.Oh,awek itu degil.Laki tu turun ke parking lot sambil cakap sesuatu yang aku tak dengar sangat.Laki tu takde dah depan pintu,dia hilang.Awek tu pulak mula jerit-jerit,aku lagi tak paham apa dia jeritkan tu.

Lepas awektu jerit 2 3 perkataan,dia call someone dan cakap yang laki tu taknak bukak pintu dan dia nak orang tu datang ke rumah tu.Laki kat parking tadi mula naik.Maybe time naik tadi dia dengar kot apa yang awek tu cakap.

Kali ni laki tu naik dengan muka agak sengal ubi.Dia mula pekik-pekik tapi muka nak bahjet cool.(maybe dia tau aku tengah usha kot).

Belum sempat awek tu cakap dengan sempurna "bukak pintu",laki tu merapatkan badan ke awek tu.Aku ingat nak rampas telepon ke.Sekali dia rampas baju pink awek tu dan tarik awek tu ke parking lot.Oh,awek itu lemah tak mampu lawan laki tu dan depan pintu aku kosong.Tiada orang mahupun kucing.

Aku tunggu kejap,laki tu naik semula dan dia amik telepon awek tu yang jatuh.Dan bila dia turun,aku pun duduk atas sofa.

Bunyi kereta berderummm (tak tahu la ni kereta sape)


p/s : aku duduk je,terus update blog...kah3

4 ulasan:

Flower Detox Tea berkata...

benci btol cter sekerat jalan...bukan semangat main bace ..

Tanpa Nama berkata...

nape lak lau kawen kene tido luor??
n ape maksod dsebalik cite ni??

Akhyar berkata...

ceh,post x siqoh lasong.haha.

apelah endingnya?

ahmad alkhani berkata...

GPT : ni dah full dah ni..mmg smpai situ je crite die..sbb usha dr lubang pintu umah

anon : klau dh kawen,tak tido ruangtamu...mean xde gdoh2 la..xde gdoh..xde rse kawen la..

akhyar : aik..sblom ni siqoh ye?endingnye mne aku tau..stakat tu je aku usha...