Sabtu, 19 Mac 2011

masak-masak





pergh...kangkung goreng belacan


Amacam?terliur??

Sori la semua,malam ni aku kena tinggal sorang kat rumah ni.4 orang bujang pi piknik persatuan kat aqabah.Aku pun esok exam.Kena la masak sedap bagi panggil jin tanah dan jin perut bersatu dengan aku.Ye la...takkan telan meggi kot malam minggu.Special sekali-sekala.Kan3?


kawan umah aku : "camne ko hebak bab masok-masok nih?"

Aku pun tak tahu la..dari mana datang bakat memasak aku ni.Padahal dulu duduk asrama je pun.Mana ada penah pegang periuk sudip kebende ni.Maybe time aku cuti dulu aku masak nasi goreng kot.Dari situ aku serap aura-aura mak aku kat dapur.

"mama,camne nak masak ni?" (tipu,sebab aku panggil mak aku ummi)

Dan maybe sebab makcik aku empunya resortoren restoren Rasamas Sg Buloh tu pandai masak kot.Dari situ aku dapat tempias.Maybe.

Dan maybe sebab aku telan masakan asam pedas makcik aku yakni kakak bapak aku kot.tak abis-abis teringat asam pedas beliau.Hahaha..

Dan maybe sebab nenek aku power dalam masak-masak ni.Ada turun genetik sikit.Tapi pelik jugak,bapak aku takde pulak minat masak-masak ni.(setakat yang aku lepak kat umah la)

Emmm...dari mana entah datang bakat memasak ni.Tapi,aku yakin semua ni punca kat sini.Sekian

Tiada ulasan: