Selasa, 26 April 2011

teman baru

Sejak mustaqim (budak botak) pulang ke malaysia.Aku selalu sepi.Bilik kecik yang berkongsi 2 orang ni.Mula rasa seluas mata memandang.Biarpun baju kotor bersepah-sepah kat lantai.Plastik kacang merah made in indonesia bersepah bawak katil.Atas meja study pon ada telur ayam yang dibeli 2 biji baru-baru ni.

Aku malam-malam cari teman.Tidur rumah orang.Tidur ruangtamu.Tidur lampu terbukak.



Tapi,hari ni aku dah ade teman.Baru je jumpa baru ni.Comel je parasnya.Aku ingat lagi.Time malam tu kitorang berjumpa buat kali pertama.Aku ade tanya dia "Awak nak teman syaa tidur tak?"...dia senyap.Senyap itu alamat redha.

Kitorang janji nak tidur sama-sama malam ni.Jangan la ade orang kacau.Dia dah janji nak kejut aku subuh.Selama ni asyik tak dapat gi masjid je.Lepas ni nak bangun sama-sama dan dapat bersolat malam.Hehe...aku sayang kau.Moga hayat kau panjang.













*harap kau memekik agar aku dapat bangun awal*

p/s : nape muka kau biasa-biasa jer tapi harga kau LAWA sangat???

Tiada ulasan: