Ahad, 26 Disember 2010

ajarkan aku ber'protokol'



Aku letak pinggan makanan atas meja.Curik kerusi meja lain,tarik ke meja budak-budak muka perompak.VIP dari malaysia dan kedutaan usha je apa aku wat.Lantak la.Bukan diorang boleh tolak kredit pointer aku pun.Aku usha anak VIP tu,dia jeling kawan sebelah aku lak.Muka dia dah sebijik cam baru lepas jel.Nama dia Don.Dia citer,dia ada parut bekas peluru kat bahu.Dia ni budak askar.Fullstop.

"Mak aku pesan,dok joden makan guna tangan" aku cakap sambil tengok muka Don.
"Sunnah bai" suara garau Don yang seksi kedengaran.

Awek-awek keliling kitorang pasang telinga.Aku tau Don memang hot,kalau tak mana la kitorang dapat makan keliling awek.

"protokol?" kawan semeja kitorang guna sudu n garpu selamba je cakap perkataan tu sambil kunyah jagung manis.Kuajja!!

Aku ngan Don sekarang senyum sinis....dalam hati dah maki-maki.Sekian.


kesalahan protokol yang aku selalu wat :

1. pakai selipar masuk jamban gi majlis
2. rambut serabai tak bersikat
3. makan guna tangan
4. sisa-sisa makanan letak atas alas meja
5. makan sambil sembang-sembang
6. amik makanan dari pinggan kawan (dengan keizinan)
7. baju t-shirt tak berlengan

oleh itu,aku ngan Don nak belajar asas protokol dari sesiapa yang sudi

p/s : hazen memang MC protokol terbaikkk!!

Tiada ulasan: