Khamis, 11 November 2010

ten-tension


2 3 hari ni,aku ada penyakit baru.Senang tension dan baran.Aku takpepasal angin ngan orang.Mula-mula ingat tension biasa,bila check balik,memang wat sakit ati tension ni.Aku dapat rasa perasaan mau-sepak-orang tiap kali aku sampai tahap tension yang kritikal.

Bila tension,aku cari tuhan.Tapi,aku bukan semudah tu duduk berdoa.Aku tak rajin solat dan berdoa memohon ketenangan.Aku keluar rumah,pusing malam-malam.Bukan senang aku cari ketenangan.Aku naik ke sutuh (bumbung rumah arab).Aku tau sana tempat sunyi.

Maybe ramai ingat aku gile bile cakap sorang-sorang,bile senyum sorang-sorang.Makcik arab yang tengah pujuk anak die nangis malam-malam terkejut tengok aku bertenggek kat bumbung tu.Ingat aku setang mana la muncul kat bumbung kul 2 pagi.

Kalau bukan sebab syita' (winter) angin sini sejuk,aku dah lepak sampai subuh.Kaki mula krem dan jari-jari dah putih.Kul 2 pagi tu cam dok dalampeti ais dah.Suhu sejuk wat aku tak tahan.balik je rumah nak tido tak boleh sebab tension gile.Sori la bai sebab kne baca post aku yang cter pasal tension.Nak buang penyakit baru aku ni memang payah.Kawan aku bagi nasihat macam-macam,aku ni dah la keras kepala.Bukan senang terima cakap orang.

"lelaki kan cool..." tu kawan aku cakap hari tu.Sori la,aku time tempoh kematangan tiba aku kat sekolah semua satu "sex" ngan aku.Kitorang takde pelajar pompuan.Pi sekolah baju xsterika,kasut comot main bola padang,kopiah kuning-kuning.Aku pengawas pun cam tak betul,time amik gambar la aku sart.kalau waktu biasa,korang boleh tengok ntah mana la aku nye tie pengawas.kasut hitam comot tak ber'kiwi'.Kalau anugerah disiplin tu,nama aku pilihan terakhir kot.Hahaha...best ingat time skola balik.Pengawas patut ikut peraturan,tapi aku yang langgar semua.Waktu rehat suka ati aku je.Best3...hehe..kelas selalu ponteng,Kimia la yang paling aku suka ponteng,Booooring...ponteng gi baca suratkabar kat library.terbaikkk...

Dah la..takleh citer lebih-lebih.Yang penting AKU BUDAK JAHAT.Sila la cancel sape-sape yang berkenan di hati tu.Biar aku bujang sampai mati.

p/s esok kelas,pomteng best...

Tiada ulasan: