Jumaat, 16 Oktober 2009

Seniorku membuka minda


Huhu..semakin hari semakin ramai yang bincang bab ni..KEBANGKITAN ISLAM..

Tadi ada wat munaqashah ngan beberapa orang senior..biar sekejap n sebentar..tapi ia dapat membuka ruang pemikiranku untuk berfikir tentang benda ni..

Hari demi hari islam semakin ditindas secara kasar n secara lembut...maybe ramai yang tak kisah sebab bukan mereka yang ditindas..kalau TINDASAN,mesti ramai cakap"Palestin.."..kenapa??
sebab mereka telah berjaya dikaburi oleh musuh2 islam agar serangan sulit mereka tidak dapat dikesan..

Perpaduan yang terbina selama ini perlahan-lahan dihancurkan dengan meracuni pemikiran pemimpim-pemimpin islam..berlaku persalahfahaman dan berbeza pendapat yang membawa kepada perpecahan...secara senyap juga umat islam diuji dengan sentuhan lembut terhadap ketidakpuas hatian dengan agama Allah ini..

"Islam itu memerintah,bukan diperintah"..itu kata2 yang menjadi isu malam tadi...tetapi kini Amerika yang merupakan negara bukan islam menguasai ekonomi dan dunia..macam mana ni??
oleh itu,generasi kini WAJIB..memikirkan masala umat dan menjulang kembali panji2 islam di mata dunia setinggi langit di angkasa...ekonomi perlu dikuasai sekaligus membawa kepada penguasaan dunia...


Kini,mentari berisnar seperti hari sebelum ini..kita masih lagi melihat sinarnya di dalam rumah yang elok..mungkin esok atau lusa,sape la tau..kita melihat sinar mentari di celahan lubang tembusan peluru2 di dinding rumah kita..moga2 kita berjaya membawa kegemilangan islam...Amiin..

kredit to...senior yang membuka mindaku..

Tiada ulasan: