Khamis, 11 Mac 2010

Korang mimpi bahasa ape?

Adoi...sakit kepala pkir pasal folio Syair aku ni.,.huhu...tak penah la aku wat karangan bahasa arab sampai 10 m/s surat...rasa cam nak baling je buku Pengenalan Qasidah ni...adoi..

Aku jenjalan la pagi tadi sebelum masuk kelas doc fakhree,aku pi la tengok arab-arab yang suka ria macam dunia tak akan habis...pemakaian diorang kalah orang eropah...patut la penah pakcik arab yang keja kat amman sebut yang arab ni lebih best dari eropah...biar la...aku nak wat folio..haha

Aku nak wat post ni sebab aku asyik teringat la ngan ayat seseorang yang penah ajar aku..."kamu mahir dalam satu bahasa tu sampai mimpi pun bahasa itu"...aku x teringat dengan tepat sape yang citer benda ni...

Tapi,aku tak tau sahih ke x...sebab aku xpenah mimpi dalam bahasa arab..ini bermaksud aku belum mahir dengan bahasa arab..kalau yang Fushah(baku) pun aku belum mahir..apatah agi yang Ammi(loghat)...

Jadi,aku nak lontar pertanyaan kepada budak-budak Jordan n Mesir sekalian..."Korang mimpi bahasa ape???"..sekian dari aku..MOJA

Tiada ulasan: