Isnin, 29 Mac 2010

You are my soldier


You are my soldier...i am your heart....we will be legend

ni lirik lagu Bunkface yang aku ubah sedikit....aku wat post ni sebab ade sikit kesinambungan ngan post aku sebelum ni....aku mula rindu ngan family la...n sebagai pengubat n penawar rindu,aku tulis la ape aku nak tulis...

Soldier(askar) kat sini bermaksud mak...sebab nape ye aku simbol sebagai askar? sebab diorang dah berjuang selama 9 bulan dulu...n time kita nak lahir dulu,dia lah yang berusaha nak selamatkan kita....

lepas dah bertarung antara hidup dan mati,dia pulak dipikul amanah menjaga kita sampai bila-bila,kan tu amanah yang berat gak...ragam n kerenah kita tak habis-habis dia kena layan....semua tu ujian dalam membesar dan mendidik kita....

kenapa kita menjadi heart(jantung) dia? sebab dia memelihara kita seperti mana memelihara jantung dia...tu bermakna kita penting sesangat...aku pernah tengok video mak kat palestin yang sanggup jadi perisai anak dia...mati terkulai ditembak...sayu betul bila tengok...

legend....tu kalimah yang paling aku terasa sekali....sedih betul bila pikir balik...lagenda kat sini bermaksud impian dia....pergh,sedih tul la kalau kita tengok mak kita tak dapat tengok anak dia jadi mcam dia nak...berjaya dunia akhirat....bayangkan perasaan mak penagih dadah tu....kompem dia sedih sangat ape yang jadi ngan anak die.....sampai ada yang rasa nyesal lahirkan anak itu...Na'uzubillah...

sekadar renungan semua yang merantau mencari ilmu di dada,adakah langkah kita semua ni sekarang ni berada di tempat yang betul?

kalau tersilap,kembalilah....kalau betul,ready to be legend!!!!

Tiada ulasan: